pátek 24. června 2016

Recenze: Vlastimil Vondruška - Klášterní madrigal


Vlastimil Vondruška
Klášterní Madrigal
288 stran
MOBA
Historická literatura, humor



Anotace:
Kdesi pod horami u hranic Českého království se nachází Klášter s panstvím, Bohem i generální kapitulou v Selbru opuštěným. Spravují ho líní řeholníci a obývají hříšní poddaní. Čas tu plyne klidně a bez ambicí, když do skriptoria Kláštera dorazí královská listina, podle níž se jedna z vesnic povyšuje na město. Nastane ovšem problém - která vesnice by to vlastně měla být? Poddaní začínají intrikovat, aby se této povinnosti vyhnuli. Ale to jim nebrání, aby dál nežili svůj život, jehož středem je především zábava v šenku a milostné schůzky pod ostřížím dohledem všímavých sousedek. Když už se situace stane neúnosnou, začne jednat královská kancelář i řeholníci, přinuceni okolnostmi


--------------------------------------------------------

Knihy od českého autora V. Vondrušky jsou všemi jistě známé, zvláště jeho velice obsáhlé epopeje. Abych pravdu řekla, na historickou literaturu si nepotrpím a o této knize jsem slyšela také mnoho rozporuplných diskuzí. Na doporučení svého sečtělého dědečka, který přečetl snad každičkou knihu od Vondrušky jsem se do knihy pustila. Kniha vlastně není úplně historická fikce, ale humorná satira pojednávající o malém městečku. Na jednu stranu obdivuji pana Vondrušku za styl, jakým knihu a celý příběh dokáže podat. Ale do knihy jsem se nedokázala začíst. Občasné popisy mi přišli lehce zdlouhavé a celý děj vlastně nebyl nikterak napínavý. Věřím, že většině čtenářů toho vadit nemusí, ale já jakožto milovník akce, jsem měla problém se do děje vžít. Pokud pominu tento fakt, tak si myslím, že byla kniha příjemným čtením na večery. Velkým plusem je jistě humor, se kterým je kniha napsána a příběh zpracován. Pokud si tedy chcete přečíst knihu od pana Vondrušky a nechcete s pouštět do obsáhlých epopejí, tak tuto knihu doporučuji, jelikož je to "lehčí" četba. Pokud nad touto knihou váháte, tak si myslím, že nejlepší bude si kousek knihy přečíst a zhodnotit jí. Více informací o knize můžete najít zde. Já sama mám z knihy také trochu rozporuplné myšlenky. Podle mého kniha za přečtení stojí pokud máte rádi knihy pana Vondrušky a chcete si přečíst humornou knihu právě z historických dob. 

V neposlední řadě chci poděkovat KNIHCENTRUM.CZ za poskytnutí recenzního výtisku.

Žádné komentáře:

Okomentovat